دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: ماموران پلیس کشور عملیات گسترده‌‌ای را برای دستگیری تبهکار سابقه‌داری آغاز کرده‌اند که اقدام به خفت‌گیری و اخاذی از زنان مسافر می‌کرد.

این سارق طمعکار در آخرین سرقت خود، بعد از آنکه طلا و جواهرات زن جوانی را سرقت کرد قصد داشت با تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی وی، از او اخاذی کند.

اردیبهشت ماه گذشته ماموران پلیس تهران، در جریان یک عملیات ضربتی توانستند 7 جوان تبهکار را که با تشکیل یک باند، دست به سرقت‌های خشن در پایتخت می‌زدند، به دام بیندازد.

با دستگیری اعضای این باند تبهکار، پرونده آنها تحت بررسی قرار گرفت و متهمان به زندان محکوم شدند اما چند ماه بعد وقتی یکی از اعضای این شبکه مخوف از زندان آزاد شد، با انگیزه زورگیری و اخاذی اقدام به راه‌اندازی شبکه جدیدی در جنوب تهران کرد.

راز فعالیت دوباره این متهم مخوف که در جریان زورگیری‌های خود با تهدید تبر و قمه، طعمه‌های خود را می‌ترساند، زمانی فاش شد که دوشنبه گذشته، زن جوانی به همراه کودک خردسال خود به کلانتری 152 خانی آباد رفت و از 2‌مرد جوان که با تهدید وی به مرگ اقدام به سرقت طلا و جواهراتش کرده بودند شکایت کرد.

« به‌عنوان مسافر سوار یک پراید نقره‌ای رنگ که فکر می‌کردم مسافرکش است شدم، اما وقتی به منطقه خلوتی رسیدیم، راننده یکباره تغییر مسیر داد، تا خواستم اعتراض کنم جوانی که در صندلی عقب نشسته بود، قمه‌ای را روی گلویم گذاشت و تهدید کرد اگر بخواهم سر و صدا کنم مرا می‌کشد.»

زن جوان در حالی که هنوز از حادثه‌ای که برای وی و کودک خردسالش پیش آمده بود وحشت‌زده و هراسان بود گفت: کودک خردسالم با دیدن این صحنه، از وحشت شروع به گریه کرد، اما مردان جوان به وی نیز رحم نکردند و قصد داشتند با کتک زدن کودکم او را نیز ساکت کنند، نمی‌توانستم کتک خوردن کودکم را تحمل کنم بنابراین بدون توجه به تهدید قمه، کودکم را از دست آنها بیرون کشیدم.

 آنها لحظاتی بعد با تهدید و کتک، طلاها و اموالی را که به همراه داشتم سرقت کردند و بعد از برداشتن حافظه تلفن همراهم، تهدید کردند اگر ماجرا را به پلیس اطلاع بدهم عکس‌های خانوادگی‌ام را که در گوشی بود منتشر خواهند کرد.

با شکایت این زن و با توجه به بی‌رحمی سارقان، این فرضیه که آنها از سارقان حرفه‌ای باشند قوت گرفت و ماموران با این احتمال، به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار پرداختند که دراین مرحله شاکی، چهره یکی از متهمان را شناسایی کرد.

در حالی که تلاش‌ها برای شناسایی پاتوق‌های این متهم سابقه دار آغاز شده بود، زن جوان در تماسی با پلیس اعلام کرد سارقان خشن با وی تماس گرفته و او را تهدید کرده‌اند   اگر 400 هزارتومان به آنها ندهد، اقدام به پخش عکس‌های خانوادگی وی که در حافظه تلفن است خواهند کرد.

محاصره در قراری صوری

با این تماس، ماموران با دادن آموزش‌های لازم، از شاکی خواستند سارقان را به محل قرار صوری بکشاند و به این ترتیب صبح شنبه گذشته، در حالی که ماموران پلیس محل قرار را تحت مراقبت قرار داده بودند، زن جوان به همراه همسرش به آنجا رفت.

لحظاتی از ورود این زن به محل قرار نگذشته بود که مردان جوان قصد داشتند وی را بار دیگر با تهدید تبر سوار خودرو کنند که در این زمان ماموران وارد عمل شده و با کمک اهالی منطقه و همسر زن جوان، یکی از مردان سارق را دستگیر کردند ولی متهم اصلی موفق به فرارشد که عملیات پلیسی برا ی دستگیری وی ادامه دارد.

کد خبر 65716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز